Concertreis Marktredwitz

VaamFanfare St. Laurentius uit Leeuwen Roermond is opgericht in 1885, door burgmeester Thomas Wackers, destijds burgemeester van Maasniel, waar Leeuwen deel van uitmaakte. Dit jaar, 2015, bestaat de fanfare 130 jaar, en de leden hebben besloten dit te vieren met een concertreis naar Marktredwitz in Beieren, Duitsland.

De Percussiegroep, nu al weer 15 jaar actief bij de club is een aanwinst die niet meer weg te denken is binnen vereniging. Overal geven zij optredens en ze zijn altijd van de partij als de fanfare op straat acte de presense geeft.

Ook tijdens de PROMS concerten van 2000 tot 2010 was de Percussiegroep een onmisbare schakel in het geheel, zowel muzikaal als ook organisatorisch.

Onze dirigenten Rob Moers (fanfare St. Laurentius) en Geert Hanssen (percussiegroep) zijn gedreven mensen die het onderste uit de kan halen, en op deze manier de fanfare en percussiegroep muzikaal op de kaart zetten in Roermond en omstreken.

De fanfare en percussiegroep bestaat uit ca. 50 spelende leden variërend in leeftijd van 8 tot 68 jaar.

Opleiding genieten onze leerlingen en diverse gevorderde muzikanten in de ECI-Cultuurfabriek in Roermond, op zowel praktisch en theoretisch gebied.

In de maand juli van dit jaar zal het hele gezelschap afreizen naar onze partnerstad Marktredwitz om daar deel te nemen aan het Altstadtfest, een jaarlijks terugkerend evenement met veel cultuur en muziek. De fanfare en percussiegroep zullen hier een 3-tal concerten verzorgen. Naast een aantal afgevaardigden van de gemeente Roermond zal ook het zangkoor de Swalmer Liedertafel meereizen.